top of page

המחשבות שלי והגוף שלי - איך משפיעה צורת החשיבה שלנו על תופעות המחזור החודשי?

עודכן: 22 ביולי 2022

5 דרכים לחיזוק הקשר בין הגוף לנפש לבריאות פיזית, רגשית ורוחנית


מעל 75 אלף טריליון תאים בגוף, לכל אחד השפעה על השני. כשהם מגיבים למוח שבתוכו חולפות המחשבות, כ-30 אלף מחשבות ביום, נוצרת תגובה כימית בגוף. למרות העובדה הזאת, קשה להרבה אנשים להכיר בקשר המיסתורי בין הגוף לנפש. ברור וטבעי - כולם שוכחים לפעמים את הקשר הזה. זהו מנגנון הגנה חשוב, "בורות היא ברכה". מודעות יתר יכולה לגרום לתגובה הפוכה מהרצוי. ביחד עם זאת, מודעות לעובדות האלו, היא מפתח לריפוי התופעות של המחזור החודשי - מהנסיון שלי בקליניקה על מאות מטופלות ובחיים האישיים שלי. כמה דוגמאות כלליות לקשר בין המחשבות לתופעות המחזור:

  • ריבוי ווסתות יכול להעיד על קושי להכיל את החיים. הדם, שמייצג את רמת החיוניות שלנו, זורם באופן הרמוני כשהמחזור הוא אחת לכ-28 ימים, בממוצע. כאשר אישה מסתובבת עם הרבה מחשבות על "כמה החיים קשים", נוצרת תגובה בגוף, בהתאם.

  • שחלות פוליצסטיות יכולות לשקף את האתגר להיות אישה. הורמון הטסטוסטרון שנמצא בשגשוג בתופעה הזאת, מייצד את סימני המין הגבריים. מחשבות ואמונות על הקושי להיות אישה בעולם פטריארכלי-זכרי עשויות להשפיע על הדפוסים ההורמונליים ולגרום לאמונה כי עדיף להיות גבר ובצורה הזאת להוציא את הגוף מאיזון הורמונלי.

  • כאבי ווסת מקושרים לקושי לקבל את עוצמת החיים ואת המחזוריות הטבעית שלהם. ההכרעה בין הכלת התהליך הטבעי שמתבטא בדימום החודשי, או לעומת זאת יצירת דלקת (כאבים מוגברים וקשים) בתגובה לדימום החודשי, תתבצע על ידי מילים כמו "אני לא יכולה לשאת בכאב הזה" או "אני אחת עם הטבע הנשי שלי".

כמובן שאלו רק דוגמאות, ואת רפואת הגוף נפש יש אתגר לחקור ולכן היא אינה מדע מדויק. לכל אדם יש עולם נפשי עמוק כאוקיינוס ואין אמונה אחת גורפת לכל מחלה. יחד עם זאת, ראיתי בקלות איך אפשר ליצור חווייה חדשה בחיים בעזרת נקודת המבט הזאת: המציאות היא השתקפות של ההרגלים שלנו, ותת המודע יראה לנו אותם. אם נשחרר מחשבות היוצרות דפוסים שיוצרים אמונות, שמתקבלות כאמת על ידי תת המודע שלנו, נחווה מציאות אחרת.

אז איזו מציאות את רוצה? ומה תרצי לשחרר? איך תת המודע, אותו חלק מיסתורי, יכול להיות כלי עזר מדהים למציאות הרצויה שלך?

5 דרכים וכללי אצבע שתוכלו להיעזר בהם:

  1. למילים יש כוח. השפה הפנימית שבה משתמשים ביום יום היא בעלת השפעה ישירה על ההרגשה. במקום לומר "אני לא יכולה" אפשר לשאול "איך אני יכולה?" או "איך זה משרת אותי?".

  2. הגוף משקף את תת המודע. אם משהו כואב, יש לזהות סימנים בדרך בעתיד כדי למנוע מהכאב להופיע מחדש או להתגלם בצורה חדשה. טיפוח מודעות להרגשה של הגוף והנפש כל יום, בעזרת דאגה לאכילה (כשמדובר באיזון הורמונלי, באופן כללי נרצה בעיקר עלים ירוקים, אצות, שתיית מים מספקת וחלבון מהצומח), לשינה לא מאוחרת ורציפה, למצב רוח רגוע - משפרים את היכולת למנוע הפתעות לא נעימות.

  3. הצד הרוחני של המטבע - שמתם לב שחמלה עצמית מאפשרת החלמה? השפה העברית מפעימה בחכמתה, והקשר בין תהליך היווצרות המחלה להגעה למצב של בריאות משתקף בשפה שלנו: 1. מלחמה - מאבקים (מלחמה) מביאים ליצירת דלקתיות בגוף. 2. מחלה - דלקתיות היא הבסיס לכל מחלה. 3. חמלה - חמלה משחררת הורמוני אושר בגוף. 4. מחילה - סליחה היא אנרגיה שמאפשרת הרגעת הכעסים. 5. החלמה - מתאפשרת על ידי איזון ל הגורמים שהביאו למחלה. בראש ובראשונה מחילה עצמית על החלק הפרטי בתהליך המחלה וההחמלה.

  4. תפילה - נמצא קשר ישיר בין הבעת כוונה מילולית או מחשבתית כלפי כח גבוה (טבע, יקום, אלוהים, בריאה וכדומה) לבין התעלות פיזית. מקרים רבים של החלמה ספונטנית ממחלות סופניות הראו מכנה משותף של טיפוח חיי רוח ואמונה. אמירת המילה "בורא" מאיטה את גלי המוח למצב "תטא", אותו מצב בו מתרחש ריפוי.

  5. עבודה רגשית - רפואת גוף ונפש התחילה לפני אלפי שנים והתפתחה במקביל ברחבי העולם ביהדות, בדתות המזרח ובנצרות. האפשרויות לקבלת טיפול גופנפש היום הן רבות. גיליתי שעבודה ממוקדת בעזרת שיטת התטא הילינג מראה תוצאות מדהימות לריפוי מהיר של מצבים פיזיים ורגשיים כאחד. טיפול תטא הילינג של שעה מאפשר הבנת האמונות שיוצרות את הדפוסים, והחלפתן בתהליך שמשלב מדיטציה, דמיון מודרך ותפילה. הטיפול מאפשר תחושת רוגע, שמחה והטמעת הרגלים חיוביים. בנוסף, מומלץ לתרגל מדיטציה כל יום כדי להביא את המודעות לגוף, היא בפני עצמה עומדת כמפתח עוצמתי לריפוי.

כלים נוספים והשראה לאורח חיים בריא של גוף ונפש עקבו אחריי באינסטגרם ובפייסבוק ענת גולדברג, נטורופתית, מורה ומטפלת בתטא הילינג N.D, Cl.H


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
<איזון הורמונלי>