top of page

משקל מאוזן גם בחגים - 5 דרכים להיות בו

עודכן: 7 בספט׳ 2020

החג מאפשר הזדמנות לחגוג משפחתיות, שפע וחופש. השאלה איך לשמור על המשקל מאוזן גם במהלך החג? רובנו עולות קצת במשקל בשבוע הקצר הזה, בממוצע 2 ק"ג! הרבה נשים סובלות מהתופעה הזאצ, ומצאתי שכשיש הרגלים בריאים אפשר להתמודד איתה. ידעת שאכילת יתר מפריעה לבלוטת התריס שמאפשרת לחילוף חומרים מאוזן ולשרוף קלוריות? אותה בלוטת התריז, אחראית גם לווסת החודשית למחזור הורמונלי מאוזן. בנוסף, אותה בלוטה קטנה הנמצאת על הגורגרת שלנו, היא זאת שמקושרת בעיקר להתנהלות ההורמונלית בגיל המעבר. לכן הכנתי לך 5 דרכים להיות במשקל מאוזן, גם במהלך החג :)


1. ארוחת החג

נא לא לצום! בערב החג הארוחה הגדולה, המחולקת למנות הסדר, מנה ראשונה, עיקרית ואחרונה ומלווה ביין במהלכו, היא מאתגרת למערכת העיכול. תנסי לחשוב על זה ככה, אם זה היה יום רגיל שבסופו היית אוכלת ארוחה כזאת - מן הסתם לא היית צמה כי היה עלייך ללכת לעבוד, לעשות סידורים ולכן היית עייפה מידי בשביל לא לאכול - אז למה שבערב החג תצומי? טעות לחשוב שהגוף "חוסך קלוריות" אם הוא אוכל ארוחה אחת גדולה ביום. למעשה, כשאת אוכלת בצורה מאוזנת (חלבונים וירקות) במהלך היום - וניתן ורצוי להפחית קצת בפחמימות, את יכולה לאזן את האכילה של ארוחת החג ככה שלא תעמיסי על הגוף, ולא תגיעי רעבה מידי לאכול בלי בקרה.

מים - הקפידי על 2 כוסות מים לפני הסעודה, ככה הבטן תהיה מלאה ויהיה קשה יותר להעמיס עליה. במהלך הערב עד המנה העיקרית תנשנשי בהנאה ירקות טריים.

אלכוהול - לא על בטן ריקה! הסוכר קופץ בזרם הדם שלנו וככה גם התיאבון. חשוב לא להגזים כי כידוע הוא עתיר קלוריות - כוס אחת של יין אדום (או לבן:)) תהיה מצויינת לחגיגה מאוזנת.

גודל וקינוח - נמלא את הצלחת במה שאנחנו אוהבות ונשמור מקום למנת קינוח קטנה - רצוי להביא מהבית קינוח בריא כמו מוס שוקולד טבעוני...


הנה דוגמא לצלחת חג מאוזנת:

2. תנועה

לטיול יצאנו:) ברור שחג אמיתי מורגש כשיוצאים לטבע, למרות שבילוי סביב שולחן האוכל הוא מאוד נפוץ. אני ממליצה לנצל את החופשה לטיול במקומות שלא ביקרתן עדיין עם המשפחה. כמובן שגם ללכת לים, זה פשוט ויעיל. הארוחות יכולות להיות קצת יותר מפנקות מהרגיל, ויחד עם זאת, כשמתכוונים להיצמד למבנה הצלחת המאוזן, מרגישים טוב וקלילים לאחר הארוחה.


3. מים

ההמלצה היא לשתות 2 ליר מים בוים. כששותים כוס מים נוספת, מערכת העיכול מחפשת פחות נשנושים. המים מסייעים לגוף לשחרר עודפים של שומן, להרגיש שובע ולהעלות את האנרגיות.


4. עזרה פעילה למארחים

כל עוד אני נשארת בתנועה סביב ארוחות החג, אני דואגת שהגוף ישרוף קלוריות ולא יישאר במקום אחד, כמו ליד השולחן, שגורם בלי לשים לב לנשנש הרבה מעבר לצורך.


5. היו בחמלה

השגרה השונה היא לא מצב רגיל - ולכן ברור שיהיה אתגר לשחרר משקל עודף. ההקשבה לגוף היא מפתח. ארוחות שמכילות מגוון רחב מאוד של מזונות עתירים ברטבים, סוכרים ושמנים מקשות על הרגשה טובה ועל שחרור משקל, אבל עם ניהול נכון של החופשה הזאת כן תוכלו למנוע עלייה. כך או כך, היו בחמלה ואהבה לגוף - והוא יחזיר לכן הרבה אהבה. תמיד אפשר לחזור למסלול בריא.


שיהיה לנו חג שמח, מלא בהגשמה, התחדשות ושבירת מוסכמות ישנות של הגוף - תראו לו למה אתן מסוגלות!


באהבה, ענת


50 צפיות0 תגובות
bottom of page
<איזון הורמונלי>