top of page

"מזונות-על" - מה הם ואיך הם משפרים את ההרגשה במהלך המחזור החודשי?

עודכן: 23 בפבר׳ 2021



"מזונות על" או באנגלית Super foods הוא שם שניתן למזונות מסויימים שהערכים התזונתיים בהם גבוהים ממזונות "רגילים".

כיום הנגישות למאכלים ומזונות מיוחדים כל כך גבוהה שכבר כולנו שמענו על המושג "מזונות על". אבל על איזה מדובר, איך נדע לזהות אותם, ואי נשתמש בהם נכון כדי שבאמת יהיו יעילים לנו?

רופאים רבים כבר הטביעו את המושג "תזונה מרפאת". כבר בימי הרמב"ם, רופא יהודי מפורסם וחדשני, היה האוכל לכלי ריפוי הכרחי בכל תהליך של החלמה. חוקיו הרבים השתרשו באסכולות רבות ברפואה הטבעית של היום.

הווסת החודשית היא דרכו הנפלאה של הגוף הנשי לבשר על פוריות האישה. ויחד עם זאת, הרבה יותר מידי מהנשים היום (כ-85%) סובלות מתופעות המחזור החודשי. כאבים עזים ברחם, כאבי ראש ומיגרנות, פצעי בגרות, התפרצויות של כעס, דכדוך ונפיחות, תיאבון מוגבר או מועט ועוד. למעשה, התופעות סביב הווסת מטופלות ממש כמו כל מחלה.

בעיניי זה ממש לא הכרחי... אישה המדממת כל חודש לא צריכה לסבול בנוסף על כך מתופעות לוואי שעלולות להשבית אותה למשך שבוע (ולפעמים יותר), מתוך כל החודש. וכאן - מזונות העל נכנסים לתמונה.

במאמר הבא תראו תקציר של מספר מזונות על הקשורים באופן ישיר ועקיף להקלה על תסמיני מחזור ולחיזוק הגוף והנפש.

אז בואו נדבר על דוגמאות. פטל אדום מה לנוגדי חמצון האדומים, אשר נמצאים בפירות האדומים, ולמחזור החודשי?

הפטל האדום נחשב עוד מימים ימימה למזון על המזין את כלי הדם בגוף ובפרט ברחם. יכולות הריפוי שלו מרחיקות לכת והוא טעים באותה מידה שהוא בריא. הצבעים של הפירות מקושרים למערכות בגוף שניזונות מהן במיוחד - אדום - מזין את הדם.

לפירוט על מזונות על נוספים - גלגלו למטה

מזונות העל המוכרים ביותר:

זרעי צ'יה

זרעי דלעת

שיבולת שועל

פירות יער

גוג'י בריס

שקדים

​אגוזי מלך

​ספירולינה

קקאו

מאצ'ה עשב חיטה

איך לשלב מזונות עשירים בערכים תזונתיים לתפריט היומי כדי לאזן את התיאבון ולשפר את החיוניות?

"למה אני לא שבע?"

"אני כל הזמן רעבה"

"אני לא יכול להפסיק לחשוב על לחם"

אלו משפטים שאני שומעת המון בתחילתו של תהליך טיפול.

אני אגלה לכם סוד:

כשאני שוכחת לאכול את הדברים הבאים, גם אני אומרת לעצמי את המשפטים האלה...


אני אתן לכם דוגמא ל-3 "מזונות על" שהכי כדאי לשלב ביום יום.

מזונות העל האלו יעזרו לכם:

- להרגיש שובע לאורך היום

- להיות אנרגטיים

- להיות מרוכזים בעשייה ולא ב"מה לאכול"

מוכנים?

1. זרעי צ'יה

מקורם בדרום אמריקה והם הזרעים של צמח המרווה. זרעים קטנטנים ועוצמתיים אלה משמשים אותנו ב2 צורות. 1 - כשטוחנים אותם למרקם דק הם מעשירים אותנו בחומצות שומן חיוניות לתפקוד תקין של המוח, מערכת החיסון ובאופן כללי כל הגוף! המרקם הדק מאפשר להן להיספג למחזור הדם ולהעשיר אותנו בויטמינים ומינרלים כמו סידן וברזל שבלעדיהם לא נהיה אנרגטיים ונרגיש חוסר ריכוז ורעב. הצורה ה-2 היא בצורה של פיזור הזרעים במשקה או באוכל לצד כוס מים. צורה זאת יוצרת סביב הזרעים שכבה של נוזל ג'לי אשר תופסות נפח במערכת העיכול ויוצרות תחושת שובע, ומשפרות את מצב היציאות שלנו פלאים על ידי הגדלת נפח היציאה, תוך כדי ספיחת פסולת גדולה יותר. ולמה הן טובות לנשים? הן משפרות את שריפת השומן ומקלות על נשיאת משקל הגוף ודלקתיות גבוהה שמקושרת להשנה וכאבי מחזור. מתכון לפודינג צ'יה מרענן כאן

2. שיבולת שועל

דייסה? הרבה אנשים נרתעים למשמע המילה הזאת, אני יךיתי כמה היא טעימה כשמכינים אותה נכון. אז תרשמו בפניכן. שיבולת השועל היא דגן מופלא, נגיש, ומזין כל כך. למה? כי יש בו סיבים מסיסים במים, כן כמו זרעי הצ'יה - וכמו הצ'יה הוא סופח אליו נוזלים, פסולת ממערכת העיכול ויוצר נפח - שהכרחי לתחושת שובע. בהכנה מהירה ועם תוספות מפנקות תקבלו ארוחה מזינה, בריאה ומשביעה בכמה דקות הכנה. ניתן להוסיפף את שיבולת השועל גם לעוגיות, מאפים ותבשישלים כדי להנות מיתרונותיה הבריאותיים הרבים שכוללים גם: שיפור מראה העור, חיזוק מערכת החיסון ושמירה על מערכת עיכול בריאה. כאישה, רמות סרטונין מאוזנות לאורך כל החודש זה משהו שאת חייבת.

3. זרעי דלעת

אני קוראת להם "זרעי אבץ" - כי הם כל כך עשירים במינרל האבץ. זהו מינרל חיוני, שבונה את תאי מערכת החיסון ואת תאי הריריות בגוף - עיניים, מערכת עיכול, עור. האבץ כל כך חשוב שבמחסור שלו נרגיש זיהומי נשימה חוזרים, תשישות, אנמיה. זרעי דלעת הם בצבע ירוק בהיר, הם קטנטנים והטעם שלהם הוא די בנאלי. אבל בקלייה ממש עדינה ובתופסת למאכלים המוכרים כמו סלט, כריכים, יוגורט - 2 כפות ביום מסדרות לכם את הגוף והראש. נשים - אל תוותרו עליהן למראה עור חלק, צעיר ובריא.

יש לכם מזונות על משלכם שבלעדיהם היום יהיה עגום?


תספרו לי בתגובות לכתבה...כי לשלב כל יום מזונות על זה קל:) במיוחד כשושים סיבוב בחנות הטבע הקרובה, שם יש ריכוז גבוה של מזונות על יותר מפנקים.

לטיפים נוספים לשמירה על אורח חיים בריא עקבו אחריי באינסטגרם ובפייסבוק

105 צפיות0 תגובות
bottom of page
<איזון הורמונלי>